Apa maksud sebenar disebalik memakai stokin semasa berpantang?

Mac 03, 2018

.
Memakai stokin semasa berpantang seolah-olah sudah menjadi rutin bagi setiap ibu. Asal pakai stokin mesti orang akan anggap sedang berpantang walaupun masih anak dara heheh .
.
Apa maksud sebenar disebalik memakai stokin semasa berpantang?
.
Menurut orang tua-tua, pakai stokin untuk ibu dalam pantang untuk kekalkan HABA dan Elakkan masuk ANGIN untuk elakkan BENTAN . mgkn sbb tak ada garis panduan sbb tu x ada specifik jenis stokin yg perlu di pakai untuk ibu berpantang.
.
Ada juga kata pakai stokisn utk org keliling hati2 jgn sampai terlanggar kaki ibu tu sbb boleh jejaskan rahim .Maklumlah ibu berpantang kaki menjulur jer hehe.
.
RUPA -RUPANYA ADA FAKTA SAINS KENAPA IBU BERPANTANG PERLU BERSTOKIN .
.
.
Rupanya manusia banyak kehilangan haba melalui tapak kaki. Dengan memakaian stokin ia baik untuk SIMPAN HABA & KEKALKAn suhu badan dgn optimum.
.
Menyentuh tapak kaki secara langsung ke lantai yang sejuk kemungkinan boleh mengubah suhu badan ibu dengan drastik dan apabila badan menjadi lebih sejuk, penyembuhan dalaman selepas bersalin mungkin akan terganggu.
.
Selepas bersalin, perubahan sel darah pada saluran darah ibu akan berlaku. Yang paling ditakuti ialah darah beku pada salur darah dibetis kerana ibu selepas bersalin sudah tentu kurang aktif bergerak, hanya duduk-duduk atau baring sambil menyusukan bayi. Pengaliran darah yang tidak lancar terjadi dalam keadaan ini dan meningkatkan risiko darah beku.
.
Pemakaian stokin boleh membantu mengecutkan otot bahagian betis dan menggalakan pengaliran darah.
.
Semasa mengandung pula, salur darah pada bahagian kaki ibu terdedah untuk mengembang dan ini juga meningkatkan risiko untuk pembekuan darah dalam salur darah di betis. Pemakaian stokin dapat membantu untuk melancarkan pengaliran darah dan mengelakkan darah beku.
.
Uollsss perasaan tak ibu mengandung pada kandungan 7-9 bulan .. kaki dan betis mulai membengkak.urat 2 membesar. inilah puncanya . Jadi mmg perlu kekalkan haba tu supaya selepas bersalin tiada darajh beku di dalam salur darah yg mengembang tu.
.
SLIMMEX dengan TEKNOLOGI HABA sgt2 sesuai ketika berpantang dan SANGAT bagus untuk KEKALKAN HABA .
.
Jika ada kengkawan nak bantu rakan2 yg akan BERPANTANG, tengah BERPANTANG boleh SHARE , SHARE , SHARE fakta ini .
.
atau NAK DAPATKAN SLIMEX boleh klik di link nie .
.
www.wasap.my/601116840717/slimmex+ibu +dalam+pantang
www.wasap.my/601116840717/slimmex+ibu +dalam+pantang
www.wasap.my/601116840717/slimmex+ibu +dalam+pantang




Tiada ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.