A LIFE JOY PELAN MEDICAL BAYI DALAM KANDUNGAN

Mei 27, 2020

PLAN MEDICAL BAYI DALAM KANDUNGAN

A Life Joy-i


Kelahiran anak mengubah anda untuk selamanya, AIA Public Takaful menyediakan pelan untuk bayi anda bagi memastikan keselesaan dan keselamatan yang anda dan bayi anda perlukan. memperkenalkan Plan A Life Joy-i. Sayangi anak anda. Anak merupakan warisan yang dikurniakan ilahi untuk kita menjaga dan membesarkan mereka.



KALAU ANAK SAKIT APA PERASAAN & TINDAKAN ANDA ??..RISAU ? MAHUKAN PERUBATAN YANG TERBAIK ? BARU TERFIKIR BERAPA KOS RAWATAN ? MENYESAL SEBAB TIADA PLAN TAKAFUL UNTUK MEREKA DARI AWAL ?




LINDUNGI ANAK ANDA WALAUPUN SEMASA ANDA HAMIL



Boleh diambil ketika bayi masih dalam kandungan seawal 14 Minggu dalam kandungan. Jika anda memiliki polisi A-Life Lady360-i, anda mempunyai peluang memiliki pelan ini tanpa perlu melalui proses pengunderaitan walaupun kandungan di bawah 14 minggu.




KELEBIHAN UTAMA PELAN A LIFE JOY - i

Pelan ini menyediakan rider perlindungan untuk bayi dalam 3 peringkat :
1 - Semasa bayi dalam kandungan
- Pampasan jika mengalami komplikasi kehamilan tertentu.
- Pampasan Jika kematian fetus.

2 - Semasa kelahiran bayi
- Manfaat harian jika bayi di wadkan di NICU/ICU/HDU (max RM600 sehari)
- Manfaat Harian inkubasi bayi (max RM300 sehari)
- Manfaat Neonatal Jaundice (Demam Kuning) (bayaran sekaligus max RM1000)

3- Semasa Anak membesar
- Faedah bayaran balik Hospitalisasi untuk 15 penyakit semenjak lahir (congenital).
- Faedah bayaran balik untuk rawatan Autism dan Hyperactivity Disorder (ADHD).


TINGKATKAN PERLINDUNGAN ANAK ANDA DI TAHUN-TAHUN AWAL

Dengan Penambahan Rider A-Plus BabyCare-i, bayi anda akan memiliki kelebihan faedah perlindungan untuk Neonatal ICU (NICU), Wad Rawatan Separa Rapi (HDU) atau dimasukkan ke dalam inkubator atau disahkan menghidapi Jaundis Neonatal (Demam Kuning) yang memerlukan rawatan fototerapi. Dan pelan ini juga memberikan perlindungan untuk Autisme dan Gangguan Defisit Perhatian dan Hiperaktif (ADHD).

Rider ini meliputi inkubasi bayi yang baru lahir, rawatan fototerapi bagi Jaundis Neonatal dan kemasukan hospital disebabkan mana-mana satu daripada 15 Keadaan Kongenital.

Rider ini menyediakan anda perlindungan untuk kerumitan kehamilan dan kematian bayi anda semasa masih dalam kandungan.

MEDICAL CARD SEAWAL KELAHIRAN BAYI ANDA

Anda boleh terus memohon medical card untuk bayi anda walaupun sebelum kelahiran bayi anda. Sediakan perlindungan perubatan seawal-awalnya untuk mereka.

PELAN PERLINDUNGAN DAN SIMPANAN MENYELURUH UNTUK ANAK ANDA

Perlindungan ke atas kematian dan hilang upaya menyeluruh dan kekal (HUMK) sehingga umur 100 tahun. terdapat rider Junior Critical Care-i yang boleh disertakan bersama pelan ini. Junior CriticalCare-i memberi perlindungan 16 penyakit kritikal untuk si manja anda termasuklah Asthma, Kawasaki, cancer & tumor, Type 1 Diabetes, Epilepsy, Bacterial Meningitis, Burn, Blindness, Cholangitis, Nephrotic Syndrome, Juvenile Rheumatoid Arthritis.

PERLINDUNGAN DAN SIMPANAN YANG FLEKSIBEL

Caruman yang berpatutan bermula dari RM150 sebulan. Anda mempunyai fleksibiliti untuk meningkatkan atau mengurangkan perlindungan mengikut keperluan dan kemampuan anda.

SIMPANAN PENDIDIKAN A Plus Scholar-saver i

Anda boleh membentuk dana simpanan pendidikan untuk anak anda, apabila anak anda berumur 18 tahun anda akan menerima nilai akaun untuk simpanan tersebut sebagai bayaran sekaligus iaitu masa yang tepat untuk membiayai kos pengajian mereka melanjutkan pelajaran.

PENYELESAIAN PATUH SYARIAH

Nikmati perlindungan patuh syariah dengan instrumen pelaburan Islam.


JADUAL FAEDAH UNTUK PLAN A-PLUS BABYCARE-i





Call for more info 
Zul Fattah
011-1684 0717
AIA Elite Life Planner




KELEBIHAN AMBIL PLAN SEMASA ANAK DALAM KANDUNGAN :


Setiap kandungan berisiko untuk menjadi kandungan PRA-MATANG iaitu bayi dilahirkan kurang daripada usia kandungan 36 minggu. Risiko ini tidak boleh diketahui oleh mata kasar walaupun kandungan dalam keadaan sihat. Jom kita tgk kesan risikonya.

1) AMBIL SELEPAS LAHIR
Jika anak dilahirkan PRA-MATANG/tidak cukup bulan (kurang 36 minggu), anda perlu menunggu sehingga usia anak mencecah 2-3 tahun barulah boleh memohon pelan medical card. Itu pun bergantung kepada kesihatan semasa anak dalam tempoh 2 tahun tersebut.

Jika dalam tempoh masa 2 tahun tersebut terdapat penyakit, ada kemungkinan pengecualian rawatan untuk penyakit tersebut / caruman mahal ATAUPUN permohonan untuk memohon medical card tidak diterima (decline).

*Sepanjang tahun saya menerima banyak permohonan dari bayi di lahirkan pra-matang untuk plan ini tetapi malangnya permohonan di tolak & terpaksa menunggu umur 2 tahun dan ada juga yang terpaksa menunggu sehingga umur 4 tahun untuk permohonan semula.

2) AMBIL SEMASA DALAM KANDUNGAN (seusia 14 minggu dlm kandungan)
  • Boleh ambil pelan macam biasa seperi bayi yang lahir normal
  • Tidak perlu menunggu sehingga usia anak 14 minggu baru nak memohon.
  • Mohon awal untuk dapat faedah lebih banyak termasuk bonus dan pelan simpanan pendidikan anak2
  • Urusan menjadi lebih sukar untuk memohon jika sudah mempunyai penyakit. (kemungkinan permohonan ditolak)




BERTINDAK SEKARANG LENGKAPKAN BAYI ANDA DENGAN PLAN A LIFE JOY-i

Pengalaman saya selama menjadi agent takaful, medical card adalah sangat-sangat penting buat kanak-kanak kerana mereka kerap sakit dan majoriti pesakit di hospital kerajaan mahupun swasta adalah kanak-kanak. Majoriti pelanggan saya yang menggunakan/membuat claim medical card adalah kanak-kanak. 

Konsultasi/Quotation Percuma Hubungi:
Zul Fattah
0111 684 0717
Wakil AIA Public Takaful

Tiada ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.